حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۲ آبان , ۱۴۰۲ 1 جماد أول 1445 Monday, 13 November , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 255 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 55 تعداد دیدگاهها : 15×

اطلاعیه ها

قربانی عید قربان دوازدهمین دوره پذیرش مدرسه علمیه دارالسلام اختتامیه مسابقات دفاع شخصی اختتامیه مسابقه صافات رمضان ۱۴۰۱ حجت الإسلام رضایی نهمین آئین رونمایی از منشورات مدرسه علمیه دارالسلام دوره مهارت تلاوت قرآن کریم برنامه ماهانه کوه پیمایی دوره آموزش تدریس زبان انگلیسی (T.T.C) ارکان نماز پاداش گوش کردن به قرآن خصوصیات اهل دنیا مستند رشد ۱۴۰۰ سومین آیین عمامه گذاری و جشن حفظ کل گروهی از طلاب مدرسه دارالسلام بیست و پنجمین جلسه انجمن حفاظ اعلامیه ثبت نام کلاس های ورزشی نگاهی به زندگی علّامه حسن زاده آملی خاطرات اربعین، سال ۱۳۹۸، قسمت سوم خاطرات اربعین، سال ۱۳۹۸، قسمت دوم خاطرات اربعین، سال ۱۳۹۸، قسمت اول کتاب صوتی چهل حدیث امام حسین(ع) ششمین شهردار مدرسه علمیه دارالسلام ثبت نام واکسن کرونا دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم مراسم روز معلم هشتمین آیین رونمای از منشورات مدرسه علمیه دارالسلام پنجمین دوره انتخابات شهرداری مدرسه دارالسلام اولین جشنواره مشترک زبان های خارجی و قرآن و عترت آلبوم خاطرات (آیت الله مصباح یزدی) تلاوت قاری بین المللی جناب آقای محمد حسن موحدی آلبوم خاطرات – دیدار با آیت الله مصباح کاروان بصیرت فاطمی اردوی جهادی ۱ (بازی دراز) وفات آیت الله مصباح یزدی کلاس های آنلاین دوره تابستانی آلبوم خاطرات (تبلیغ) آلبوم خاطرات (همخوانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آلبوم خاطرات (اعتکاف) آلبوم خاطرات (بازدید حجت الاسلام انصاریان) گزارش اجرای پروتکل بهداشتی مدرسه علمیه دارالسلام

شرح وظایف معلمان راهنما

شناسه : 1302 17 آذر 1397 - 12:30 2519 بازدید ارسال توسط :
پ
پ

باسمه تعالی

شرح وظایف معلمان راهنما

شرایط :

  1. آگاهی دقیق از برنامه‌ها و شرایط و سیاست‌های کلی و جزئی مدرسه
  2. التزام عملی به انجام سیاست ها و برنامه ها مدرسه
  3. پایبندی راستین به قوانین و مقررات اداری و آموزشی مدرسه
  4. داشتن روحیه تعلیم و تربیتی و برخورداری از سعه‌ی صدر

وظایف:

  • در ارتباط با طلاب 
  • همراهی مسئولانه
  1. حضور و همراهی مسئولانه دائم با طلاب در زنگ‌های تفریح، ساعات ورزش، کلاس عمومی، نمازهای جماعت، وعده‌های غذایی و ساعات استراحت و سایر برنامه‌های گروهی
  2. حضور در جلسات مباحثه و تکلیف نویسی طلاب
  3. حضور تمامی برنامه‌های ورزشی و اردویی تبلیغی و مراسم‌ها و برنامه های ویژه از قبیل اعتکاف و …
  4. حضور در تمامی برنامه­های اردوییِ نوروزی و تابستانی طلاب
  5. شرکت و همراهی با طلاب در مراسمِ اعتکاف،‌ جشن­ها و عزاداری­ ها
  6. آگاهی و اشراف به گروه­های دوستیِ طلاب
  7. گفتگوی منظم و پیوسته با هر طلبه به منظور اطلاع از وضعیت آموزشی، موقعیت کلاسی و مشکلات او و ارائه به راهنما و ارجاع به مشاور متخصص
  • نظارت پیگیرانه
  1. توجه به امر بهداشت و سلامت جسمی (با تأکید بر دهان و دندان)، پوشش و آراستگیِ‌ ظاهری (با تأکید بر کوتاهی موی سر)
  2. اطلاع از وضعیت ایاب و ذهاب طلاب (فردی – گروهی – سرویس مدرسه – با اولیاء)
  3. گرفتن بازخورد پیشرفت دروس و اطلاع از فضای کلاس طلاب
  4. نظارت و پیگیری و ثبت ساعت ورود و خروج طلاب به مدرسه و حضور به موقع در کلاس و گروه­ های مباحثه
  • اقدامات آگاهانه
  1. دقت در امر تنبیه و تشویق طلاب
  2. تنظیم گروه­های مباحثه
  3. جمع آوری برگه‌های مباحثه و پیگیری و ثبت آنها و انجام پیگیر‌ی‌های لازم
  4. اطلاع رسانی به موقع و سریع به اولیاء در مورد هرگونه غیبت و تأخیر و خروج ضروری از مدرسه
  5. ثبت اهمّ مسائل طلاب بطور جداگانه در دفتر روزانه (از قبیل موارد تأخیر و سایر موارد انضباطی، رفتاری)
  6. اطلاع ­رسانی، راهنمایی و نظارت بر امتحانات شفاهی طلاب
  7. ایجاد شوق و انگیزه و رغبت و نشاط علمی، ورزشی، هنری، اخلاقی، قرآنی در طلاب
  8. هدایت و نظارت مستمر علمی
  9. توزیع مسئولیت‌ها در بین طلاب با در نظر گرفتن توانمندی و استعداد آنها و نظارت بر حسن انجام امور توسط طلاب
  • در ارتباط با اولیاء
  1. اطلاع رسانی به موقع و سریع به اولیاء در مورد هرگونه غیبت و تأخیر و خروج ضروری از مدرسه
  2. ملاقات سالانه با اولیاء هر طلبه بطور عموم و در صورت لزوم انجام ملاقات‌های موردی خصوصاً‌ پایه‌های اول تا سوم
  • در ارتباط با استادان
  1. بازدید از کلاس استادان و نظارت بر نحوه تدریس و کلاس­داری ایشان
  2. دریافت به موقع سؤال­ های امتحان از اساتید
  3. بررسی استاندارد بودن سؤال­ها (در نظر گرفتن بودجه ­بندی، شکل و سطح سؤال­ ها و زمان اختصاص داده شده برای پاسخگویی صحیح به سؤالات)
  4. دریافت برگه‌های امتحانی و نمرات از استادان و بررسی اوراق و نظارت مستمر وضعیت طلاب
  5. گرفتن بازخورد کلاس­ها و وضعیت درسی و اخلاقی طلاب از استادان بطور پیوسته
  6. بازدید از کلاس استادان و نظارت بر نحوه تدریس و کلاس­داری ایشان
  7. شرکت در شورای استادان
  • در ارتباط با مدرسه و سایر مسئولان
  1. تعامل مستمر با مسؤل حجره­ داران برای اطلاع از وضعیت برنامه ­های طلاب حجره­ دار
  2. شرکت در شوراهای مدرسه
  3. مشارکت در تدوین برنامه ­های آموزشی (روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه)
  4. بازبینی کارنامه هر فرد قبل از ارائه
  5. نظارت بر مرتب بودن و نظافت کلاس­ ها،‌ تخته، ‌ماژیک و نور، تهویه و گرما و سرما
  6. شرکت در شورای معلمان راهنما و تعامل در مسائل تعلیم و تربیت

 

الزامات

  1. هماهنگی با مسئولان مدرسه در همه بخش‌ها
  2. حضور حداقل ۱۰ دقیقه قبل از شروع مدرسه و خروج ۱۰ دقیقه پس از پایان ساعت کار
  3. فی الجمله خود را نسبت به تمامی طلاب مدرسه مسئول دیدن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.