حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 257 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 57 تعداد دیدگاهها : 15×

اطلاعیه ها

دوازدهمین جلسه انجمن فارغ تحصیلان مدرسه فعالیت تبلیغی طلاب «گروه الف» مدرسه علمیه دارالسلام در ایام ماه مبارک رمضان قربانی عید قربان سیزدهمین دوره پذیرش مدرسه علمیه دارالسلام اختتامیه مسابقات دفاع شخصی اختتامیه مسابقه صافات رمضان ۱۴۰۱ حجت الإسلام رضایی نهمین آئین رونمایی از منشورات مدرسه علمیه دارالسلام دوره مهارت تلاوت قرآن کریم برنامه ماهانه کوه پیمایی دوره آموزش تدریس زبان انگلیسی (T.T.C) ارکان نماز پاداش گوش کردن به قرآن خصوصیات اهل دنیا مستند رشد ۱۴۰۰ سومین آیین عمامه گذاری و جشن حفظ کل گروهی از طلاب مدرسه دارالسلام بیست و پنجمین جلسه انجمن حفاظ اعلامیه ثبت نام کلاس های ورزشی نگاهی به زندگی علّامه حسن زاده آملی خاطرات اربعین، سال ۱۳۹۸، قسمت سوم خاطرات اربعین، سال ۱۳۹۸، قسمت دوم خاطرات اربعین، سال ۱۳۹۸، قسمت اول کتاب صوتی چهل حدیث امام حسین(ع) ششمین شهردار مدرسه علمیه دارالسلام ثبت نام واکسن کرونا دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم مراسم روز معلم هشتمین آیین رونمای از منشورات مدرسه علمیه دارالسلام پنجمین دوره انتخابات شهرداری مدرسه دارالسلام اولین جشنواره مشترک زبان های خارجی و قرآن و عترت آلبوم خاطرات (آیت الله مصباح یزدی) تلاوت قاری بین المللی جناب آقای محمد حسن موحدی آلبوم خاطرات – دیدار با آیت الله مصباح کاروان بصیرت فاطمی اردوی جهادی ۱ (بازی دراز) وفات آیت الله مصباح یزدی کلاس های آنلاین دوره تابستانی آلبوم خاطرات (تبلیغ) آلبوم خاطرات (همخوانی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آلبوم خاطرات (اعتکاف)

کتب و محتوای آموزشی

شناسه : 134 26 دی 1394 - 6:30 2799 بازدید ارسال توسط :
پ
پ

بIC4-p1عد از بررسی‌های فراوان از میان منابع و کتب متعدد آموزش زبان انگلیسی، مجموعه کتاب‌های Interchange تالیف پرفسور جک سی ریچاردز ، جهت استفاده در دوره‌های مقدماتی و متوسطه انتخاب گردید. اینترچنج (Interchange ) مجموعه کتب آموزشی مخصوص بزرگسالان و نوجوانان کشورهای غیرانگلیسی زبان می باشد، که در دهه ۸۰ میلادی توسط پروفسور جک سی ریچاردز، استاد دانشگاه در رشته زبانشناسی کاربردی و تئوریه پرداز برجسته ی آموزش زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمد. این مجموعه پس از یک دهه، ویرایش شد. در ویرایش جدید (۱۹۹۷) که با نام New Interchange و توسط دانشگاه کمبریج عرضه گردید، ضمن اصلاح کلی در کتاب، یک جلد مقدماتی به نام “Intro” هم به مجموعه افزوده شد.
مخاطبان Intro کسانی هستند که به تازگی تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته اند و یا false beginner محسوب می شوند؛ به این معنی که تا حدی با زبان انگلیسی آشنایی دارند، اما آموخته هایشان پراکنده و یا حتی اشتباه است (مانند بیشتر کسانی که در نظام آموزش و پرورش ایران زبان می آموزند). در این کتاب، زبان آموز با اصول اولیه ی زبان انگلیسی آشنا می گردد.
سومین ویرایش مجموعه در سال ۲۰۰۵ و با نام Interchange 3rd Edition صورت پذیرفت. در ویرایش جدید، تغییر عمده متوجه کتاب های دانش آموز Book) Student’s ) یک، دو و سه است. اشکالات New Interchange برطرف، زبان روز جایگزین زبان قدیمی تر شده است. همچنین اطلاعات آماری و شخصیت های درون کتاب به روز شده اند و صداها در فایل های صوتی تغییر کرده اند.
این متد برای چهارمین بار توسط اوبازنگری و در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص چین و حتی در کالج های معتبر آمریکا و کانادا آموزش داده می شود.
مجموعه ی اینترچنج، به جز کتاب دانش آموز و سی دی صوتی و کتاب کار، یک مجموعه فیلم های تصویری همراه با کتاب های فیلم را نیز شامل می شود. برای هر فصل از اینترچنج، یک فیلم حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه ای ساخته شده که در هنگام تماشای فیلم، موضوع، واژگان، و گرامر همان فصل مرور می گردد.
در این سیستم از شیوه رایج موضوعی برای طراحی درس ها استفاده کرده اند و این امکان را به زبان آموزمی دهند که درباره موضوع های متنوع، اطلاعات مناسبی کسب نماید و با همکلاسان خود گفتگو کند. موضوع های انتخاب شده، بر اساس سطح کتاب گلچین شده است.
مجموعه کتاب‌های Interchange چهار جلد می‌باشد و هر جلد شامل ۱۶ درس است. با بررسی موضوعات موردبحث در کتاب و همچنین نکات دستوری و واژگان آن به راحتی می‌توان متوجه شد که Interchange کتاب کامل و جامعی است که ویژه زبان آموزان شرقی تدوین شده است. همچنین کتاب دارای تمرین‌های شنیداری بسیار قوی است که از همان ابتدا زبان آموز را در معرض گفتگوهای انگلیسی واقعی قرار می‌دهد. تمرین‌های نوشتاری و نکات دستوری کتاب نیز بسیار کاربردی بوده و به جرات می‌توان مدعی شد فاقد هرگونه رقیب و جایگزین است.
برغم برخورداری از این ویژگی‌ها، تضاد موجود فرهنگی- ارزشی میان محتوا و تصاویر ارائه شده در این کتاب و آموزه‌های اسلامی و دقایق و ظرایف تربیتی موجوب شد بدون مخدوش کردن انسجام آموزشی کتاب اصلی، از تصاویر و زندگی‌نامه مشاهیر ایرانی با دانشمندان خارجی به عنوان الگوی زبان آموزان استفاده شود. همچنین برخی مکالمه‌ها و تصاویر نیز تا حد امکان بومی سازی شده است. بدون شک این کتاب و ویرایش صورت گرفته نیز خالی از اشکال نبوده و نیازمند بررسی‌های بیشتر می‌باشد.

در این بخش به معرفی اجمالی موضوعات کتب این مجموعه می پیردازیم:
کتاب : Interchange1 در این کتاب علاوه بر مروری بر اطلاعات فراگرفته شده در کتابintro ، زبان آموز را در سطح مقدماتی (elementary) با زبان انگلیسی آشنا می کند. فهرست موضوعی این کتاب، به شرح زیر می باشد:
فصل ۱: آشنایی و احوال پرسی، فصل ۲ : گذراندن روز، فصل ۳: خرید از بازار، فصل ۴: موسیقی ، فصل ۵: صحبت درباره خانواده، فصل ۶: ورزش، فصل ۷: تعطیلات و اوقات فراغت، فصل ۸: آدرس دادن و آدرس گرفتن، فصل ۹: صحبت درباره ظاهر افراد (چهره، لباس،…)، فصل ۱۰: تجربه های عجیب، فصل ۱۱: توصیف شهرها، فصل ۱۲: بهداشت و درمان، فصل ۱۳: رستوران، فصل ۱۴: جغرافیا و توصیف رودها، کوه ها، دریاها…، فصل ۱۵: دعوت، پذیرش و رد کردن دعوت، فصل ۱۶:تغییرات در افراد و در زندگی موضوع های کتاب

کتاب interchange2 : در این کتاب ضمن مرور آموخته های قبلی زبان آموز و تکمیل آنها، زبان آموز را تا سطح اطلاعاتی پیش از متوسط (pre-intermediate) ارتقا میدهد. فهرست موضوعی این کتاب، به شرح زیر می باشد:
فصل ۱: خاطرات گذشته، فصل۲: ترافیک و حمل و نقل شهری، فصل ۳: توصیف خانه و آپارتمان، فصل ۴: آشپزی،فصل ۵: گذراندن تعطیلات، فصل ۶: کار “خانه” و اعتراض های رایج در خانواده، فصل ۷: فن آوری، فصل ۸: تعطیلات رسمی و جشن ها، فصل ۹: گذشته، حال، آینده، فصل ۱۰: مهارت ها و توانمندی ها، فصل ۱۱: بناهای معروف، فصل ۱۲: افراد مشهور و موفق، فصل ۱۳: سینما، فصل ۱۴: ایما و اشاره، و ارتباط غیرکلامی، فصل ۱۵: اخبار حوادث، فصل ۱۶: بهانه و توجیه

کتاب interchange3 : زبان آموزانی که در موضوعات دستوری( گرامری) و دایره ی لغات،
در سطح متوسط ( intermediate) قرار داشته باشند، به این معنا که این افراد قادر هستند در محافل دوستانه، فرودگاه، فروشگاه و خیابان با دیگران انگلیسی زبان ها ارتباط برقرار کنند، با استفاده از این کتاب به گسترش دایره لغات و همچنین صحبت کردن هرچه روان تر می پردازند . برخی نکات دستوری را فرامی گیرند و با برخی از اصطلاحات آشنا می شوند. سرفصل های کتاب به شرح زیر می باشد :
فصل ۱: ازدواج، فصل ۲: شغل و شخصیت افراد، فصل ۳: تقاضاهای ناخوشایند، فصل ۴: روزنامه، فصل ۵:تفاوت های فرهنگی، فصل ۶: شکایت های رایج، فصل ۷: مشکلات جامعه شهری، فصل ۸: رشته های دانشگاهی،فصل ۹: مشاغل خدماتی، فصل ۱۰: مدهای رایج در جامعه فصل ۱۱: مراحل مختلف زندگی، فصل ۱۲: عادت های بد، فصل ۱۳: صنعت سینما، فصل ۱۴: شرکت های موفق، فصل ۱۵: قوانین عجیب، فصل ۱۶: زنان موفق
در اینترچنج به ازای هر ۲ فصل، یک تمرین دوره ای (Progress Check) وجود دارد. در تمرین دوره ای که در انتهای هر ۲ فصل، به مرور فصل های مربوط می پردازد نیز، تمرین شفاهی مشابهی وجود دارد.

دوره تکمیلی فوق متوسط upper intermediate این متد با دو کتاب Passages ادامه می یابد. اگر چه نویسنده این کتاب سعی کرده تغییری محسوس در روند یادگیری زبان آموز ایجاد کند و علاوه بر امتداد مسیر یادگیری در روند مکالمه و گفت و شنود، او را به خواندن و درک مفاهیم و یا به عبارتی تحصیل آکادمیک هدایت نماید، اما به دلیل سنگین بودن مطالب؛ زبان آموزان اشتیاق چندانی به ادامه آن از خود نشان نمی دهند، در عین حال کتابهای فوق الذکر حائز بار علمی مناسب بوده و از بهترین چارچوب آموزشی در نوع خود برخوردار می باشند.

ویژگی های کلیدی این مجموعه به شرح زیر است:

• برنامه ی درسی چند مهارتی امتحان شده
• تمرکز بر دقت بیان و شیوایی گفتار
• موضوعات به روز از دنیای واقعی
• آموزش دستور زبان در زمینه های ارتباطی
• استفاده از فعالیت های مبتنی بر مهارت های شنیداری
• برنامه ی درسی برای استفاده از تلفظ صحیح کلمات
• دانشجو محور بودن روش تدریس
• CD های صوتی و تصویری با کیفیت بالا
• کتاب کار و تمرین آن لاین

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.