حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۴ فروردین , ۱۳۹۹ 9 شعبان 1441 Thursday, 2 April , 2020 ساعت تعداد کل نوشته ها : 213 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 6 تعداد دیدگاهها : 69×

اطلاعیه ها

مناجات شعبانیه با صدای استاد اسکندری درباره کلاس عمومی سال ۱۳۹۹، سال «جهش تولید» دعای هفتم صحیفه سجادیه با صدای استاد اسکندری ارائه دروس مدرسه به صورت مجازی پیش ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ همخوانی سوره مبارکه آل عمران (و سارعوا …) همخوانی سوره مبارکه فرقان همخوانی سوره مبارکه ضحی و انشراح همخوانی سوره مبارکه آل عمران (ربنا) همخوانی سوره مبارکه انسان چشم انداز مدرسه در افق ۱۴۰۴ ۸ اشتباه بزرگ در یادگیری زبان و چگونگی رفع آنها جشن تلبّس و هفتمین مراسم رونمایی از منشورات فعالیت های دپارتمان زبان های خارجی مدرسه علمیه دارالسلام حضور طلاب و اساتید مدرسه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان چهارمین جشنواره زبان های خارجی مدرسه علمیه دارالسلام بازدید حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ حسین انصاریان از مدرسه دارالسلام مصاحبه حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با خبرگزاری حوزه تقدیر رهبر انقلاب از همخوانی های قرآنی مدرسه علمیه دارالسلام جدول زمانبندی برنامه های نیمسال اول و دوم ۹۹-۹۸ مراسم عزاداری اساتید و طلاب مدرسه علمیه دارالسلام به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) انتخاب چهارمین شهردار مدرسه علمیه دارالسلام جلسه هم اندیشی با مربیان درباره آغاز نیمسال دوم تحصیلی چهارمین دوره انتخابات شهردار مدرسه علمیه دارالسلام جلسه هم اندیشی استادان درباره آغاز نیمسال تحصیلی دوم نشست اولیاء طلاب بمناسبت پایان نیم سال اول تحصیلی ۹۹_۹۸ ضبط تصویری همخوانی قرآن کریم در مشهد مقدس حضور فرزندان عزیز اسلام در مهمانسرای حضرت رضا(علیه السلام) برگزاری اولین دوره مسابقات آمادگی جسمانی طلاب مدرسه علمیه دارالسلام جلسه سالانه هیئت امناء مدرسه علمیه دارالسلام حضورحجت الاسلام والمسلمین استاد اسکندری در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما بازدید مدیر شبکه یک سیما و هیئت همراه از مدرسه علمیه دارالسلام اردوی علمی نخبگان، فعالان و پیشگامان زبان های خارجی مدرسه علمیه دارالسلام در شهر مقدس قم برگزاری فینال مسابقات والیبال وپیروزی تیم فاتحان حضور طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران در راهپیمایی حمایت از اقتدار و امنیت کشور مراسم بزرگداشت هفته بسیج مراسم اعطاء مدرک خبرنگاری برگزاری اولین جلسه کمیته بسیج طلاب یاسین

کتب و محتوای آموزشی

شناسه : 134 ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۶:۳۰ 102 بازدید ارسال توسط :
پ
پ

بIC4-p1عد از بررسی‌های فراوان از میان منابع و کتب متعدد آموزش زبان انگلیسی، مجموعه کتاب‌های Interchange تالیف پرفسور جک سی ریچاردز ، جهت استفاده در دوره‌های مقدماتی و متوسطه انتخاب گردید. اینترچنج (Interchange ) مجموعه کتب آموزشی مخصوص بزرگسالان و نوجوانان کشورهای غیرانگلیسی زبان می باشد، که در دهه ۸۰ میلادی توسط پروفسور جک سی ریچاردز، استاد دانشگاه در رشته زبانشناسی کاربردی و تئوریه پرداز برجسته ی آموزش زبان انگلیسی به رشته تحریر در آمد. این مجموعه پس از یک دهه، ویرایش شد. در ویرایش جدید (۱۹۹۷) که با نام New Interchange و توسط دانشگاه کمبریج عرضه گردید، ضمن اصلاح کلی در کتاب، یک جلد مقدماتی به نام “Intro” هم به مجموعه افزوده شد.
مخاطبان Intro کسانی هستند که به تازگی تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی گرفته اند و یا false beginner محسوب می شوند؛ به این معنی که تا حدی با زبان انگلیسی آشنایی دارند، اما آموخته هایشان پراکنده و یا حتی اشتباه است (مانند بیشتر کسانی که در نظام آموزش و پرورش ایران زبان می آموزند). در این کتاب، زبان آموز با اصول اولیه ی زبان انگلیسی آشنا می گردد.
سومین ویرایش مجموعه در سال ۲۰۰۵ و با نام Interchange 3rd Edition صورت پذیرفت. در ویرایش جدید، تغییر عمده متوجه کتاب های دانش آموز Book) Student’s ) یک، دو و سه است. اشکالات New Interchange برطرف، زبان روز جایگزین زبان قدیمی تر شده است. همچنین اطلاعات آماری و شخصیت های درون کتاب به روز شده اند و صداها در فایل های صوتی تغییر کرده اند.
این متد برای چهارمین بار توسط اوبازنگری و در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص چین و حتی در کالج های معتبر آمریکا و کانادا آموزش داده می شود.
مجموعه ی اینترچنج، به جز کتاب دانش آموز و سی دی صوتی و کتاب کار، یک مجموعه فیلم های تصویری همراه با کتاب های فیلم را نیز شامل می شود. برای هر فصل از اینترچنج، یک فیلم حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه ای ساخته شده که در هنگام تماشای فیلم، موضوع، واژگان، و گرامر همان فصل مرور می گردد.
در این سیستم از شیوه رایج موضوعی برای طراحی درس ها استفاده کرده اند و این امکان را به زبان آموزمی دهند که درباره موضوع های متنوع، اطلاعات مناسبی کسب نماید و با همکلاسان خود گفتگو کند. موضوع های انتخاب شده، بر اساس سطح کتاب گلچین شده است.
مجموعه کتاب‌های Interchange چهار جلد می‌باشد و هر جلد شامل ۱۶ درس است. با بررسی موضوعات موردبحث در کتاب و همچنین نکات دستوری و واژگان آن به راحتی می‌توان متوجه شد که Interchange کتاب کامل و جامعی است که ویژه زبان آموزان شرقی تدوین شده است. همچنین کتاب دارای تمرین‌های شنیداری بسیار قوی است که از همان ابتدا زبان آموز را در معرض گفتگوهای انگلیسی واقعی قرار می‌دهد. تمرین‌های نوشتاری و نکات دستوری کتاب نیز بسیار کاربردی بوده و به جرات می‌توان مدعی شد فاقد هرگونه رقیب و جایگزین است.
برغم برخورداری از این ویژگی‌ها، تضاد موجود فرهنگی- ارزشی میان محتوا و تصاویر ارائه شده در این کتاب و آموزه‌های اسلامی و دقایق و ظرایف تربیتی موجوب شد بدون مخدوش کردن انسجام آموزشی کتاب اصلی، از تصاویر و زندگی‌نامه مشاهیر ایرانی با دانشمندان خارجی به عنوان الگوی زبان آموزان استفاده شود. همچنین برخی مکالمه‌ها و تصاویر نیز تا حد امکان بومی سازی شده است. بدون شک این کتاب و ویرایش صورت گرفته نیز خالی از اشکال نبوده و نیازمند بررسی‌های بیشتر می‌باشد.

در این بخش به معرفی اجمالی موضوعات کتب این مجموعه می پیردازیم:
کتاب : Interchange1 در این کتاب علاوه بر مروری بر اطلاعات فراگرفته شده در کتابintro ، زبان آموز را در سطح مقدماتی (elementary) با زبان انگلیسی آشنا می کند. فهرست موضوعی این کتاب، به شرح زیر می باشد:
فصل ۱: آشنایی و احوال پرسی، فصل ۲ : گذراندن روز، فصل ۳: خرید از بازار، فصل ۴: موسیقی ، فصل ۵: صحبت درباره خانواده، فصل ۶: ورزش، فصل ۷: تعطیلات و اوقات فراغت، فصل ۸: آدرس دادن و آدرس گرفتن، فصل ۹: صحبت درباره ظاهر افراد (چهره، لباس،…)، فصل ۱۰: تجربه های عجیب، فصل ۱۱: توصیف شهرها، فصل ۱۲: بهداشت و درمان، فصل ۱۳: رستوران، فصل ۱۴: جغرافیا و توصیف رودها، کوه ها، دریاها…، فصل ۱۵: دعوت، پذیرش و رد کردن دعوت، فصل ۱۶:تغییرات در افراد و در زندگی موضوع های کتاب

کتاب interchange2 : در این کتاب ضمن مرور آموخته های قبلی زبان آموز و تکمیل آنها، زبان آموز را تا سطح اطلاعاتی پیش از متوسط (pre-intermediate) ارتقا میدهد. فهرست موضوعی این کتاب، به شرح زیر می باشد:
فصل ۱: خاطرات گذشته، فصل۲: ترافیک و حمل و نقل شهری، فصل ۳: توصیف خانه و آپارتمان، فصل ۴: آشپزی،فصل ۵: گذراندن تعطیلات، فصل ۶: کار “خانه” و اعتراض های رایج در خانواده، فصل ۷: فن آوری، فصل ۸: تعطیلات رسمی و جشن ها، فصل ۹: گذشته، حال، آینده، فصل ۱۰: مهارت ها و توانمندی ها، فصل ۱۱: بناهای معروف، فصل ۱۲: افراد مشهور و موفق، فصل ۱۳: سینما، فصل ۱۴: ایما و اشاره، و ارتباط غیرکلامی، فصل ۱۵: اخبار حوادث، فصل ۱۶: بهانه و توجیه

کتاب interchange3 : زبان آموزانی که در موضوعات دستوری( گرامری) و دایره ی لغات،
در سطح متوسط ( intermediate) قرار داشته باشند، به این معنا که این افراد قادر هستند در محافل دوستانه، فرودگاه، فروشگاه و خیابان با دیگران انگلیسی زبان ها ارتباط برقرار کنند، با استفاده از این کتاب به گسترش دایره لغات و همچنین صحبت کردن هرچه روان تر می پردازند . برخی نکات دستوری را فرامی گیرند و با برخی از اصطلاحات آشنا می شوند. سرفصل های کتاب به شرح زیر می باشد :
فصل ۱: ازدواج، فصل ۲: شغل و شخصیت افراد، فصل ۳: تقاضاهای ناخوشایند، فصل ۴: روزنامه، فصل ۵:تفاوت های فرهنگی، فصل ۶: شکایت های رایج، فصل ۷: مشکلات جامعه شهری، فصل ۸: رشته های دانشگاهی،فصل ۹: مشاغل خدماتی، فصل ۱۰: مدهای رایج در جامعه فصل ۱۱: مراحل مختلف زندگی، فصل ۱۲: عادت های بد، فصل ۱۳: صنعت سینما، فصل ۱۴: شرکت های موفق، فصل ۱۵: قوانین عجیب، فصل ۱۶: زنان موفق
در اینترچنج به ازای هر ۲ فصل، یک تمرین دوره ای (Progress Check) وجود دارد. در تمرین دوره ای که در انتهای هر ۲ فصل، به مرور فصل های مربوط می پردازد نیز، تمرین شفاهی مشابهی وجود دارد.

دوره تکمیلی فوق متوسط upper intermediate این متد با دو کتاب Passages ادامه می یابد. اگر چه نویسنده این کتاب سعی کرده تغییری محسوس در روند یادگیری زبان آموز ایجاد کند و علاوه بر امتداد مسیر یادگیری در روند مکالمه و گفت و شنود، او را به خواندن و درک مفاهیم و یا به عبارتی تحصیل آکادمیک هدایت نماید، اما به دلیل سنگین بودن مطالب؛ زبان آموزان اشتیاق چندانی به ادامه آن از خود نشان نمی دهند، در عین حال کتابهای فوق الذکر حائز بار علمی مناسب بوده و از بهترین چارچوب آموزشی در نوع خود برخوردار می باشند.

ویژگی های کلیدی این مجموعه به شرح زیر است:

• برنامه ی درسی چند مهارتی امتحان شده
• تمرکز بر دقت بیان و شیوایی گفتار
• موضوعات به روز از دنیای واقعی
• آموزش دستور زبان در زمینه های ارتباطی
• استفاده از فعالیت های مبتنی بر مهارت های شنیداری
• برنامه ی درسی برای استفاده از تلفظ صحیح کلمات
• دانشجو محور بودن روش تدریس
• CD های صوتی و تصویری با کیفیت بالا
• کتاب کار و تمرین آن لاین

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.