زبان آموز پس از گذراندن یک دوره چهارساله در مهارت های چهارگانه زبان )صحبت کردن، گوش دادن، خواندن، نوشتن( مسلط خواهد شد. در دو سال بعد نیز زبان آموز آماده شرکت در آزمونهایی نظیر TOEFL و IELTS خواهد شد. در هر سال تحصیلی ۴ ترم برگزار میشود. هر ترم شامل ۳۰ جلسه درسی یک ساعته میباشد.
در این برنامه هر روز ۱۵ دقیقه تکلیف ( workbook و Listening) برای دانش آموز در نظر گرفته شده است.
اهداف آموزشی :
الف) سطوح مقدماتی Basic و مبتدی Elementary
- آموختن زبان انگلیسی با ابتدایی ترین جملات در گفتگوها
- یادگیری جملات کاربردی در گفتار در موقعیتهای گوناگون مانند احوالپرسی، معرفی، آدرس دادن، معرفی
اعضای خانواده، اطلاعات کشورها و زبانها، تشریح فعالیتهای روزانه، صحبت کردن راجع به علائق فردی، استعلام قیمت در فروشگاه، سفارش دادن غذا در رستوران، صحبت کردن راجع به فعالیتهای فردی در اوقات
فراغت و …
- قرار گرفتن زبان آموزان در موقعیتهای مذکور در داخل کلاس و تمرین جملات با یکدیگر
- ایجاد اعتماد به نفس در زبان آموز با معرفی ساختارهای ابتدایی در محاوره به صورت مرحله به مرحله طی گذراندن دورهها.
ب) سطح پیش میانی Pre-Intermediate
- یادگیری زبان انگلیسی با تأکید بیشتر بر مهارت گفتاری
- معرفی ساختارهای دستوری پرکاربرد به صورت تعاملی و فراگیری دستور در قالب گفتگو
- آموختن جملات کاربردی در گفتار در موقعیتهای گوناگون مانند ارائهی شرح حال، توصیف مکانهای مختلف،گفتگو راجع به آب و هوا، گفتگو راجع به تجربیات گذشته، مکالمه در مرکز خرید، آشپزی، انگلیسی در سفر، توصیف جشنوارههای جهانی و …
- فراگیری کلیشه های نوشتاری در موضوع های متنوع همچون نامه نگاری به یک دوست، شکایت نامه، یادداشت،عذرخواهی، شرح سوابق شغلی، سپاسنامه، شرححال نویسی و دعوتنامه.
ج) سطح میانی Intermediate
- آموختن جملات و اصطلاحات انگلیسی در سطح میانی یا متوسطه
- آموختن هزاران واژهی کاربردی
- تمرین و تأکید بر خواندن متون و درک مطلب
- آشنایی و تمرین جملات کاربردی در گفتار در موقعیتهای گوناگون مانند آداب و رسوم احوالپرسی، گفتگو راجع به گردشگری، روایت داستان، گفتگو راجع به دوران مدرسه، تحصیلات، شغل و حرفهی تخصصی، فیلم، اخبار روزانه، صحبت در مورد همسایه ها، تعطیلات و …
د) سطح فرامیانی Upper-Intermediate
- یادگیریِ گفتار و ساختارهای حرفهای انگلیسی در سطح پیشرفته
- آشنایی با موضوعات و موارد مورد بحث در سطحی حرفهای و پیشرفته
- تأکید بر تولید کلیشههای رایج در گفتار و نزدیک شدن کلام به انگلیسی طبیعی
- آشنایی و تمرینِ جملات کاربردی در گفتار در بافتهای موقعیتیِ گوناگون مانند گفتگو راجع به یک فعالیت
روزمره، تجربیات در محل کار، داستانهای خبری، تفاوتهای فرهنگی، رژیم غذایی، گفتگو راجع به تغییرات
د) سطح پیشرفته Advance
در این سطح زبان آموزان آماده شرکت در آزمونهای آیلتس و تافل میشوند.
بودجه بندی آموزشی زبان انگلیسی مدرسه علمیه دارالسلام
Darussalam Seminary English Courses Syllabus
Year | Term No. | Level | Book | Units | Supplementary |
۱st | ۱ | BA1 | Interchange Intro | ۱-۴ | Tactics for listening 1 |
۲ | BA2 | ۵-۸ | Vocabulary in use 1 | ||
۳ | BA3 | ۹-۱۲ | The Children’s Book On Islam 1 | ||
۴ | BA4 | ۱۳-۱۶ | |||
۲nd | ۵ | EL1 | Interchange 1 | ۱-۴ | Tactics for listening 2 |
۶ | EL2 | ۵-۸ | Vocabulary in use 2 | ||
۷ | EL3 | ۹-۱۲ | The Children’s Book On Islam 2 | ||
۸ | EL4 | ۱۳-۱۶ | |||
۳rd | ۹ | PI1 | Interchange 2 | ۱-۴ | Tactics for listening 3 |
۱۰ | PI2 | ۵-۸ | Vocabulary in use 3 | ||
۱۱ | PI3 | ۹-۱۲ | The Children’s Book On Islam 3 | ||
۱۲ | PI4 | ۱۳-۱۶ | |||
۴th | ۱۳ | I1 | Interchange 3 | ۱-۴ | American Accent Training |
۱۴ | I2 | ۵-۸ | Vocabulary in use 4 | ||
۱۵ | I3 | ۹-۱۲ | The Children’s Book On Islam4 | ||
۱۶ | I4 | ۱۳-۱۶ | |||
۵th | ۱۷ | UI1 | Passages 1 | ۱-۶ | English Grammar |
۱۸ | UI2 | ۷-۱۲ | |||
۱۹ | UI3 | Passages 2 | ۱-۶ | Introduction to Islam | |
۲۰ | UI4 | ۷-۱۲ | |||
۶th | ۲۱ | A1 | Longman / Cambridge Preparation Course For The TOEFL Test | Listening | Speaking of speech |
۲۲ | A2 | Structure | |||
۲۳ | A3 | Reading | What Everyone should know about Islam | ||
۲۴ | A4 | Writing |
ثبت دیدگاه